Comarch ERP Optima po zmianach, czyli skuteczny lek na ból głowy księgowych i... koronawirusa

Comarch ERP Optima po zmianach, czyli skuteczny lek na ból głowy księgowych i… koronawirusa

Total
12
Shares

Nie minęły jeszcze echa epidemii koronawirusa, który zdestabilizował wiele obszarów aktywności firm, a już muszą one przygotować się na szereg zmian podatkowych. Wcześniej, pakiet ograniczeń, jakie narzucił rząd, aby zapobiegać rozprzestrzenianiu się zakażenia COVID-19 – sparaliżował cały rynek, w tym m.in. pracę biur rachunkowych oraz działów księgowych. Rząd opracował plan ratunkowy dla przedsiębiorców – w postaci Tarczy Antykryzysowej, jednak skompletowanie niezbędnej dokumentacji czy wygenerowanie raportów finansowych, wymagało wzmożonej pracy księgowych. Takie ekstremalne sytuacje pokazują – jak ważne jest sprawne funkcjonowanie księgowości, na której w dużej mierze spoczywał ciężar opracowania wniosków pomocowych. Zdecydowanie ułatwione zadanie miały firmy, których rachunkowość wspomagana jest przez funkcjonalne systemy księgowe, takie jak np. Comarch ERP Optima. Obecnie wiele środowisk wieszczy nadejście drugiej fali wirusa Sars-Cov-2, która może skumulować się z wprowadzeniem pliku JKP_V7.

Czy Comarch ERP Optima to dobre rozwiązanie na kryzysowe czasy?

-Potencjalne ograniczenia kadrowe, nowe obowiązki podatkowe oraz konieczność dodatkowych analiz ekonomicznych na potrzeby zaimplementowania programów pomocowych czy restrukturyzacyjnych – to realia, na które wszyscy musimy być przygotowani – uważa Tomasz Rejmer z eITC.online.

-Nasza firma obserwuje wzmożoną aktywność przedsiębiorców oraz biur rachunkowych, które poszukują wsparcia w postaci innowacyjnych systemów księgowych. Godnym polecenia oprogramowaniem, które doskonale radzi sobie z wyzwaniami, jakie serwuje nam rok 2020 – jest Comarch ERP Optima – kontynuuje.

Z końcem czerwca 2020 r. krakowski Comarch udostępnił nową wersję Comarch ERP Optima – 2020.6.1, która zawiera kolejny pakiet praktycznych funkcjonalności, korespondujący oczywiście z aktualnymi przepisami podatkowymi. –Na rynek właśnie trafiła nowa wersja Optimy, która jeszcze efektywniej odciąży działy księgowe oraz usprawni procesy zarządcze w firmach – w tych niełatwych i wymagających dla wszystkich czasach. Mówię to nie jako szef firmy zajmującej się wdrożeniami Optimy, ale przede wszystkim jako księgowy i manager, który także musi sobie radzić z dynamicznie zmieniającym się otoczeniem i uwarunkowaniami dla biznesu. Na bazie moich wieloletnich doświadczeń, z pełnym przekonaniem stwierdzam, że Comarch ERP Optima to najskuteczniejszy oraz najbardziej mobilny system księgowy, który błyskawicznie dostosowuje się do nowych wymogów i warunków – ocenia obiektywnie T. Rejmer z eITC.online.

Z jakimi problemami mierzą się biura rachunkowe w 2020 r.?

Gdyby porównać prowadzenie przedsiębiorstwa do żeglowania, to biznes w 2020 r. jest niczym walka o przetrwanie na wzburzonym oceanie w trakcie wielkiego sztormu. Pierwsza fala COVID-19 obnażyła niedoskonałości, zaniedbania i zaniechania w wielu firmach, w szczególności w sferze finansów, rozrachunków oraz księgowości. Pakiet pomocowy, jaki objawił się pod postacią Tarczy Antykryzysowej – był bardzo szeroki, a skuteczność aplikacji i skorzystania z różnych form wsparcia, w dużej mierze zdeterminowany był mobilnością służb księgowych. Pilne sprawozdania, raporty, wykazy, zestawienia – z pewnością były czasochłonne i trudne do realizacji dla sporej biur rachunkowych, w których nie funkcjonują profesjonalne systemy księgowe klasy ERP.

Na pewno warto wyciągnąć wnioski z doświadczeń, jakie przyniosło I półrocze 2020 r. i zainwestować w automatyzację procesów kadrowo-księgowych.

Wsparcie IT w obszarze prowadzenia księgowości jest także istotne z uwagi na nieustanne zmiany podatkowe oraz w obrębie innych przepisów, jakim podlegają przedsiębiorcy w naszym kraju. Braki kadrowe, wywołane ograniczeniami i obawami towarzyszącymi epidemii koronawirusa, uniemożliwiają wielu podmiotom właściwe przygotowanie się do zapowiadanych zmian bądź odnalezienie się w już przeprowadzonych reformach.

W tym roku firmy zmagają się z obowiązkowym split payment, sankcjami za rozliczenia z kontrahentami spoza „białej listy”ulgą na złe długizmianami stawek VAT. A za moment – prolongowanym na październik 2020 r. – nowym plikiem JPK_V7.

A co, jeśli dodatkowo nadejdzie zapowiadana druga fala pandemii i konieczność szybkiego kompletowania dokumentacji finansowo-osobowej na rzecz starań o rządowe wsparcie?

Co nowego w upgrade Comarch ERP Optima 2020.6.1?

Niedawno dokonano kolejnej modyfikacji i aktualizacji Comarch ERP Optima – programu do zarządzania w małych oraz średnich przedsiębiorstwach. Doskonałego narzędzia dla biur rachunkowych.

-Obecnie walczymy z czasem i zajmujemy się upragde’m Optimy w wersji 2020.6.1. Nie brakuje też zupełnie nowych instalacji systemu, ponieważ coraz więcej biur rachunkowych i kancelarii podatkowych, dojrzewa do zautomatyzowania procedur księgowych – tłumaczy Tomasz Rejmer, właściciel marki eITC.online, specjalizującej się we wdrożeniach ERP Optima. -Nowa wersja to przede wszystkim rozwiązania dla generowania i eksportu JPK_V7, uwzględnienie w podatku dochodowym ulgi na złe długi, oznaczanie rodzajów dni wolnych w planie pracy czy ekspresowy dostęp do danych o zaległych płatnościach – wymienia aktualne rozwiązania Optimy.

-Warto również pamiętać o module Comarch ERP Optima Analizy BI, który rewelacyjnie sprawdza się w trakcie szybkiego raportowania i monitorowania różnych obszarów firmy w czasie rzeczywistym. Moduł ten może okazać się niezastąpiony w przypadku potrzeby przygotowania zestawień, danych i sprawozdań – w celu ubiegania się o pomoc rządową czy restrukturyzację produktów finansowych w instytucjach sektora bankowego – T. Rejmer zachwala użyteczną funkcjonalność oprogramowania.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Może Ci się spodobać