Dlaczego marketerzy kochają Magento? 5 funkcji Magento wspierających sprzedaż

Dlaczego marketerzy kochają Magento? 5 funkcji Magento wspierających sprzedaż

Co kochają marketerzy? Oczywiście, że konwersję. Ale też dane, kontrolę i automatyzację. A co daje Magento? Dane, kontrolę i automatyzację! Właśnie dlatego Magento i marketing to zgrany duet. W czasach, gdy każdy klik kosztuje, a użytkownik znika w 3 sekundy, technologia ma fundamentalne znaczenie. Sprawdź, jakie funkcje wspierające sprzedaż oferuje Magento i dlaczego marketerzy tak się lubią z tą platformą.

Magento dla marketerów: personalizacja i segmentacja klienta w czasie rzeczywistym

Personalizacja to dziś klucz do serc konsumentów. Klienci oczekują ofert, komunikatów i funkcjonalności, które są precyzyjnie dopasowane do ich potrzeb i preferencji zakupowych. Jako marketer z pewnością to wiesz: konsumenci lubią czuć się docenieni i zauważeni. Personalizacja właśnie temu służy – daje dodatkową wartość, angażując mocniej i zatrzymując na dłużej. Potwierdzają to liczby: nawet 91% użytkowników chętniej kupuje w sklepach internetowych oferujących zindywidualizowane doświadczenia i rekomendacje.

Jak Magento zwiększa potencjał personalizacji? Przede wszystkim oferuje możliwość precyzyjnej segmentacji klientów. To funkcja Magento wspierająca sprzedaż, którą z pewnością docenisz. Dzięki niej możesz dzielić odwiedzających na ściśle określone grupy, zdefiniowane według wielu różnych kryteriów, między innymi wartości koszyka, historii zakupów, lokalizacji czy nawet aktywności na stronie sklepu. To otwiera drzwi do precyzyjnego targetowania promocji, rekomendacji produktów oraz komunikatów marketingowych.

Przykładowo, nowi klienci mogą zobaczyć baner z rabatem powitalnym, podczas gdy stali bywalcy otrzymają propozycję produktów komplementarnych do ostatnich zakupów. Albo geolokalizacja – na podstawie danych o lokalizacji użytkownika (czerpanych np. z adresu dostawy) możesz zaproponować mu darmowy odbiór w salonie stacjonarnym. Tak dynamiczne dopasowanie przekazu zwiększa zaangażowanie i znacząco podnosi wskaźniki konwersji.

Dlaczego marketerzy kochają Magento? 5 funkcji Magento wspierających sprzedaż

Funkcje Magento wspierające sprzedaż: zaawansowane reguły promocji

Platforma od Adobe uchodzi za trudną w uruchomieniu i obsłudze. I owszem, to złożony system, dlatego wdrożenie Magento, a następnie utrzymanie i rozwój muszą zostać oddane w ręce profesjonalistów. Jednak z jego codzienną obsługą w zakresie zarządzania e-commerce, po odpowiednim przeszkoleniu, poradzą sobie również osoby nietechniczne. Jedną z funkcji Magento wspierających sprzedaż, którą szczególnie cenią marketerzy, jest możliwość tworzenia rozbudowanych reguł promocji i rabatów. Aby nimi zarządzać, nie trzeba angażować działu IT.

Magento udostępnia dwa główne narzędzia: Catalog Price Rules i Cart Price Rules, które pozwalają elastycznie budować scenariusze rabatowe i promocyjne – zarówno proste, jak i bardzo złożone. Marketerzy mogą samodzielnie konfigurować promocje typu:

  • „Kup 2, zapłać za 1”;
  • „Darmowa dostawa powyżej 200 zł”;
  • „10% rabatu na drugą sztukę”;
  • „Gratis przy zakupie określonego produktu”;
  • „20% zniżki dla klientów z segmentu VIP”;
  • „15% zniżki z kodem PROMO”.

Co ważne, reguły mogą być personalizowane i łączone z segmentacją klientów, aby na przykład zaoferować nowym klientom rabat powitalny, a użytkownikom z porzuconym koszykiem – kod ze zniżką zachęcającą do powrotu do zakupów.

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie Magento? Wbudowane narzędzia up-sellingu i cross-sellingu

Kolejne funkcje marketingowe Magento, które realnie wspierają sprzedaż, to zaawansowane mechanizmy cross-sell, up-sell i rekomendacji powiązanych produktów. Marketerzy mogą konfigurować ich ustawienia ręcznie lub automatyzować na podstawie danych zakupowych i zachowań użytkowników. Mogą także samodzielnie ustalać, jakie produkty mają być promowane w poszczególnych kontekstach – np. na stronie produktu, w koszyku, podczas finalizacji zamówienia czy w kampaniach e-mail. Przykładowo w e-commerce oferującym odzież i sprzęt trekkingowy:

  • przy zakupie butów można zasugerować skarpetki czy preparat impregnujący (cross-sell),
  • przy wyborze kurtki – droższą wersję premium (up-sell),
  • a do zamówienia złożonego w zimie – dodać czapkę lub rękawiczki (produkty komplementarne).

Magento pozwala też zintegrować te reguły z segmentacją – czyli pokazywać inne rekomendacje określonym grupom klientów. Co więcej, funkcje rekomendacyjne mogą być wzbogacone przez integrację z silnikami AI, na przykład Adobe Sensei (w Magento Commerce), który automatycznie analizuje zachowania klientów i dynamicznie dopasowuje propozycje produktów w czasie rzeczywistym.

Dlaczego marketerzy kochają Magento? 5 funkcji Magento wspierających sprzedaż

Magento + SEO = przewaga organiczna

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepach Magento? Zadbać o SEO! Platforma od Adobe zdecydowanie jest SEO-friendly: oferuje wiele wbudowanych narzędzi, które pomagają w optymalizacji i pozycjonowaniu e-commerce. Dla marketerów oznacza to większą widoczność w wyszukiwarkach bez konieczności korzystania z dodatkowych rozszerzeń czy wsparcia programistów.

Magento umożliwia m.in.:

  • pełną kontrolę nad tagami meta (title, description) dla każdej strony, kategorii i produktu,
  • automatyczne generowanie przyjaznych URL-i, z możliwością ich modyfikacji,
  • konfigurację przekierowań 301 i kanonicznych adresów URL – co pomaga unikać problemów z duplikacją treści,
  • generowanie mapy witryny XML i HTML,
  • optymalizację zdjęć przez alt tagi i strukturę katalogów.

Co istotne z perspektywy marketerów, Magento wspiera także działania contentmarketingowe, pozwalając na tworzenie zoptymalizowanych pod SEO stron ofertowych, kategorii i produktów czy landing page’y. Kolejne podstrony dodaje się za pomocą Page Buildera, który działa na zasadzie drag & drop – a więc bez konieczności zmian w kodzie strony. Korzystając z takiego kreatora, można tworzyć nowe, atrakcyjne podstrony czy wzbogacać te już istniejące.

Funkcje Magento wspierające sprzedaż pozwalają zwiększać ruch organiczny, który przyciąga wartościowych użytkowników – zdecydowanych na zakup lub szukających konkretnych produktów czy kategorii.

Dlaczego marketerzy kochają Magento? 5 funkcji Magento wspierających sprzedaż

Funkcje Magento wspierające sprzedaż: integracje z marketing automation

Funkcje marketingowe Magento wspierane są także poprzez integracje platformy e-commerce z zewnętrznymi narzędziami i systemami. Na liście najpopularniejszych połączeń znajdziesz między innymi:

  • Google Analytics 4 i Google Tag Manager,
  • Meta Ads i Google Ads,
  • Mailchimp, Klaviyo, SALESmanago, GetResponse itp.,
  • narzędzia do analizy zachowań użytkowników na stronie, np. Hotjar;
  • narzędzia CRM i marketing automation (np. HubSpot, Pipedrive, Mautic).

Chcesz wykorzystać pełny potencjał Magento?

Magento to platforma e-commerce dająca realną przewagę: większą kontrolę, głębsze dane i funkcje, które bezpośrednio przekładają się na sprzedaż, takie jak personalizacja, zaawansowane reguły promocji czy SEO.

Jeśli czujesz, że obecny system e-commerce ogranicza rozwój Twojego biznesu, a marketing potrzebuje więcej swobody i skuteczności – czas sprawdzić, co może dać Ci wdrożenie Magento. Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji ze specjalistami agencji e-commerce Ageno i poznaj możliwości.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Może Ci się spodobać