Repricing, na czym polega?

Repricing, na czym polega?

Total
0
Shares

Repricing to określenie opisujące automatyczne zarządzanie cenami z wykorzystaniem systemu do monitoringu cen konkurencji. Używanie dedykowanej aplikacji pozwala na personalizację strategii cenowej i dostosowanie jej do własnych wymogów. Czy warto posiadać narzędzie do śledzenia cen, prowadząc sprzedaż w e-commerce?

Jak działa repricing?

Repricing to wyliczanie i nadawanie cen na bazie:

  • Monitoringu cen konkurencji.
  • Ustawionych parametrów – ceny minimalnej, kroku i scenariusza cenowego.

System LivePrice to profesjonalne narzędzie, które pozwoli Ci dynamicznie zarządzać stawkami na wybranych marketplace’ach. Co istotne, algorytmy repricingowe automatycznie dostosowują ceny zgodnie z określonymi przez sprzedawcę regułami i strategią cenową. Mogą brać pod uwagę działanie takich czynników jak: ceny konkurencji, popyt rynkowy, koszty operacyjne czy cele biznesowe.

Aplikacja do monitoringu cen konkurencji pozwala na dynamiczne ustawianie stawek na bazie działań oferentów na rynku e-commerce. Ważne jest, że narzędzie respektuje cenę minimalną podaną przy produkcie – dzięki temu nie ma możliwości wystawienia towaru poniżej rentownej kwoty.

Dynamiczny repricing pozwala na skuteczne kreowanie polityki cenowej na konkretnym portalu handlowym, porównywarce cenowej lub własnym e-sklepie, bez konieczności poświęcania wielu godzin na samodzielnie nadawanie i wyliczanie optymalnych stawek oraz monitoring cen konkurencji.

Jakie korzyści przynosi repricing?

Handel w sieci łączy się z dużą konkurencyjnością, tylko umiejętne zarządzanie cenami, pozwoli Ci realnie zwiększać zyski.  Repricing działa w służbie sprzedawcy w sieci, pozwala Ci realnie zmniejszyć koszt pozyskania klienta.

Jakie korzyści przynosi automatyzacja cen?

  • Chroni marżę – dzięki używaniu systemu do repricingu możesz w bezpieczny sposób wyliczyć optymalną cenę minimalną (na bazie ceny zakupu i marży). Dzięki temu zawsze sprzedajesz w rentownej kwocie. System balansuje Twoimi stawkami, abyś zawsze był konkurencyjny wobec innych oferentów.
  • Monitoring cen konkurencji – dzięki niemu trzymasz rękę na pulsie, obserwujesz i porównujesz się jedynie do swojej bezpośredniej konkurencji (sam możesz wybrać oferentów). Co więcej, sam określasz, na jakim portalu sprzedażowym chcesz użyć aplikacji do śledzenia cen.
  • Zwiększa liczbę transakcji i produktów w koszyku – bezsprzecznie konkurencyjne ceny są wabikiem na klientów.
  • Zwiększa rozpoznawalność Twojej marki – jeżeli Twoja firma często pojawia się na górze listy oferentów Allegro lub Ceneo, to automatycznie wpada konsumentom w oko i jest kojarzona z konkurencyjnymi stawkami.
  • Oszczędza Twój czas – system do repricingu samoczynnie zbiera (monitoring cen konkurencji) i analizuje dane, dzięki temu oszczędza Twój czas a tym samym pieniądze.

Jak wprowadzić repricing do swojej sprzedaży?

Aby wprowadzić do swojego biznesu repricing, konieczne jest skorzystanie z aplikacji do monitoringu cen konkurencji – LivePrice. Narzędzie śledzi rynek i analizuje dane dotyczące ofert innych sprzedających na danym portalu handlowym. Skutecznie przeprowadzony repricing przyczynia się do wzrostu sprzedaży, poprawia konwersję i zwiększa udział Twojego sklepu na rynku e-handlu.

Co ważne, automatyzacja procesu nadawania i zarządzania cenami ułatwia kontrolę konkurencji, a repricing oszczędza Twój czas i ponieważ pozwala skupić się na innych aspektach prowadzenia biznesu.

Jeżeli chcesz wypróbować skuteczne narzędzie do śledzenia cen, to skorzystaj z wersji demonstracyjnej systemu LivePrice. Przez 14 dni możesz korzystać z aplikacji za darmo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Może Ci się spodobać