System e-commerce dla sklepu internetowego - jaki wybrać

System e-commerce dla sklepu internetowego – jaki wybrać

Total
0
Shares

Systemy do sprzedaży elektronicznej, w obecnych realiach charakteryzują się licznymi, rozbudowanymi modułami, umożliwiającymi nie tylko sprzedaż, ale również możliwości związane z pokrewnymi obszarami działalności firmy. Niejednokrotnie są to całe systemy operacyjne dla biznesu, jak również systemy ERP często wyposażone w moduł sprzedażowy. W tym artykule postaram się przybliżyć zagadnienia związane ze sprzedażą w sieci internetowej oraz, jaki system e-commerce jest godny polecenia.

Wybór sklepu internetowego to nie tylko wybór składający się na atrakcyjną cenę i duże możliwości. Nadmiar możliwości, często powoduje zaciemnienie procesu sprzedaży i może znacząco utrudnić administratorowi zarządzanie daną platformą. Jednocześnie wybór najtańszego rozwiązania wiąże się z ryzykiem, że będziemy mieli trudności z pełnym dostępem do wszystkich usług w jednej platformie. Przy wyborze platformy, jaką jest system e-commerce należałoby także zweryfikować jakie parametry posiada serwer, czyli jakie może zaspokoić obciążenie jeśli chodzi o ruch na stronie oraz jakiego typu jest to serwer – Cloud, VPS, czy może zwykły hosting. Jeśli parametry będą zbyt niskie, klienci będą zniecierpliwieni podczas ładowania się stron internetowych, a wyszukiwarki będą nas spychały na dalsze pozycje co utrudni nam skuteczne działania w obszarze marketingu internetowego.

Jaki model sprzedaży w e-commerce wybrać?

W branży e-commerce sklep internetowy, to dopiero początek zmagania się z procesem sprzedaży. Można wybrać model mieszany, gdzie mamy dostęp do dystrybucji produktów i usług w klasyczny sposób, świadcząc sprzedaż lokalnie, w oddziałach sklepu na terenie Polski lub wychodząc poza granice kraju. Taki model sprzedaży często nazywany jest Omnichannel ponieważ obejmuje zakresem liczne kanały sprzedażowe, łącząc je sobą i synchronizując. Warto zastanowić się nad kilkoma sklepami w modelu MultiShop. Od tego jaki model wybierzemy, zależy wiele czynników. System e-commerce to skomplikowany mechanizm, który może obejmować także sprzedaż w mediach społecznościowych, na przykład poprzez publikowanie produktów na swoim profilu firmowym jak również w wyszukiwarkach internetowych za pomocą programu sprzedażowego Merchand Center. Cały proces sprzedaży możemy połączyć z licznymi portalami aukcyjnymi typu Allegro czy porównywarkami cen takimi jak Ceneo, który obecnie umożliwia także sprzedaż bezpośrednią, jak jest to w przypadku zwykłego sklepu internetowego. Można rozbudować sprzedaż o produkty z rynku chińskiego, co znacząco ubogaci naszą ofertę. Tutaj warto zastanowić się nad modelem sprzedaży Dropshipping, oferującym możliwość korzystania z zasobów magazynowych danej hurtowni, a my stajemy się tylko pośrednikiem, który sprzedaje produkty klientom, a hurtownia je dostarcza bezpośrednio pod wskazany adres. Taka łączona sprzedaż, poprzez różne kanały dystrybucji, może być wspomagana przez systemy sprzedaży internetowej, które umożliwiają integrację różnych kanałów sprzedażowych w jednym miejscu a dodatkowo pozwalają na inne operacje.

Na co możemy liczyć ze strony systemu e-commerce?

Obecnie systemy do zarządzania sprzedażą elektroniczną charakteryzują się rozbudowanymi funkcjonalnościami, wykraczającymi niejednokrotnie poza model sprzedażowy. Coraz prężniej działa na przykład: System Zoho, do zarządzania procesami wewnątrz firmy. Mamy tutaj nie tylko sklep internetowy, ale również możliwość zarządzania firmą, infrastrukturą IT, zarządzaniem obiegiem dokumentów i jej edycją, fakturowaniem, gospodarką magazynową, logistyką, pocztą elektroniczną i zarządzaniem domenami, a jeśli jakiejś funkcjonalności jeszcze nam brakuje, możemy skorzystać z gotowych dodatków lub utworzyć nowy dodatek, za pomocą odpowiedniego kreatora. Mamy tutaj także dostęp do modułu tworzenia stron internetowych oraz działań marketingowych. Zadbano także o zapewnienie dobrego zaplecza dla pracy zdalnej, w obecnym czasie stającej się jednym z najlepszych sposobów na zapewnienia bezpieczeństwa swoim pracownikom. Innych systemów sprzedaży jest znacznie więcej i możemy tutaj przytoczyć takie rozwiązania jak: iAi-Shop, WooCommerce, Sky-Shop, czy Shoper. Każdy z nich charakteryzuje się swoimi cechami indywidualnymi i najlepszą opcją jest przeglądanie sieci internetowej w poszukiwaniu, najlepszego rozwiązania dla siebie. Można utworzyć także dedykowaną platformę dla siebie, która dopasuje się do potrzeb danej branży. Taki model jest jednak często na tyle drogi, że warto jest skupić się na rozwiązaniach sprawdzonych i na tyle bezpiecznych by uniknąć ingerencji w nasz sklep przez niepowołane osoby.

Wybór odpowiedniej platformy, modelu i systemu sprzedaży internetowej niesie za sobą wiele czynników, które mają wpływ na ostateczną decyzję o wyborze sklepu internetowego. Właściwy wybór jest kluczowy, dla osiągnieciu na tym polu sukcesu. Dlatego zanim zaczniemy sprzedaż w sieci internetowej należałoby zadać sobie pytanie jakie produkty sprzedajemy i kto ma być ich odbiorcą. Od naszej decyzji zależy, czy przyniesie taka sprzedaż, odpowiednie profity naszej działalności.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Może Ci się spodobać