Olej do ciągnika rolniczego - czym należy kierować się przy zakupie

Olej do ciągnika rolniczego – czym należy kierować się przy zakupie

Total
0
Shares

Olej do ciągnika rolniczego powinien być dobrej jakości i o właściwych parametrach. Musi być wymieniany we właściwym czasie. Jest bardzo ważny dla maszyny, ponieważ przedłuża jej żywotność.

Dlaczego olej do ciągnika rolniczego jest tak ważny?

Ciągnik rolniczy jest niezbędny w każdym gospodarstwie rolnym i ogrodnictwie. Trudno sobie wyobrazić bez niego żniwa na polu czy zbiory w sadzie. Zazwyczaj jest intensywnie eksploatowany przez cały sezon od rana do wieczora. Pracuje w wysokich temperaturach, przy dużych obciążeniach, ale też w niskich temperaturach, w zależności od pogody. Z tego też względu jego podzespoły zużywają się i wymagają wymiany. Aby zaoszczędzić na zakupie części, należy je poddawać konserwacji, która przedłuża żywotność.

Trzeba pamiętać również o dobrej jakości oleju, ponieważ jest niezbędny. Kupując płyn do ciągników rolniczych, należy sprawdzić normy, by miał takie jak przykładowo Lotos Turdus. Ważną cechą jest lepkość oleju. Jakość płynu do ciągnika marki Kubota czy Fuchs jest doskonała i zapewnia długą żywotność silnika, a także innych układów traktora wymagających smarowania. Efektywnie zmniejsza tarcie, odprowadza zanieczyszczenia do filtrów i zapewnia maksymalną wydajność maszyny.

Jakie zastosowane oleje silnikowe mineralne czy syntetyczne są lepsze?

Pierwsza wymiana oleju jest zawsze najtrudniejsza, więc trzeba sprawdzić na opakowaniu oznaczenie lepkości oraz przeznaczenie, czy jest on dedykowany do silników diesla, czy do silników benzynowych. Kolejną bardzo ważną kwestią, którą stawia sobie każdy właściciel traktora, jest to, jaki płyn kupić mineralny czy syntetyczny? Pierwszy jest gęstszy i w temperaturze pokojowej wykazuje lepszą lepkość. Natomiast drugi z wymienionych wyższy wskaźnik lepkości osiąga, kiedy rozgrzeje się silnik. Pracuje przy większym nacisku na powierzchnie smarowane niż mineralny.

To jaki olej do ciągnika rolniczego wlać do maszyny rolniczej, zależy od jej marki i modelu. Informacje zawsze zamieszcza producent ciągnika, dlatego konieczne jest sprawdzenie zaleceń, których należy bezwzględne ich przestrzegać. Stosowanie niewłaściwych płynów doprowadzi do uszkodzenia silnika. Wszelkie oleje i smary są niezbędne, ale muszą spełniać najwyższe standardy jakościowe, szczególnie w przypadku nowoczesnych maszyn rolniczych.

Kiedy wymieniać olej silnikowy w ciągniku rolniczym?

Olej silnikowy, w ciągniku rolniczym podczas pracy, traci swoje właściwości. W efekcie tego traktor nie ma odpowiedniego smarowania i dochodzi do uszkodzeń podzespołów, a często i samego silnika. Trzeba więc pamiętać o regularnej wymianie płynu. Wskazane jest, by nowy olej wlewać przed sezonem, kiedy zaczynają się prace polowe. Wiele też zależy od eksploatacji sprzętu. Jeśli pracuje intensywnie, w trudnych warunkach i przy dużych obciążeniach, oznacza, że trzeba czynność wykonywać częściej.

Należy kontrolować stan płynu, żeby nie doprowadzić do uszkodzenia ciągnika. Jest to niezwykle ważna sprawa, ponieważ olej może być już dostatecznie zużyty i trzeba go wymienić jak najszybciej. Podczas pracy maszyny, rośnie temperatura silnika, a wraz z nią zużycie smarowania. W instrukcji obsługi, producent traktora podał czas wymiany oleju. Jeśli jednak pojazd pracuje intensywnie, może być nawet konieczność zakupu płynu nawet kilka razy w sezonie, biorąc pod uwagę, że jest eksploatowany od wczesnej wiosny do późnej jesieni. Z całą pewnością nie warto oszczędzać, bo prace w polu nie mogą zostać przerwane. W przypadku awarii trzeba się liczyć opóźnieniami i kosztowną koniecznością naprawy pojazdu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Może Ci się spodobać
Czego nie robić w samochodzie?

Czego nie robić w samochodzie?

Rozmowa przez telefon komórkowy podczas prowadzenia pojazdu jest traktowana jako tabu. Rozgłos wokół tej działalności był ogromny, a mimo to widzimy ludzi szczęśliwie rozmawiających podczas jazdy jedną, a nawet drugą…
Zobacz post