Wskazówki dotyczące zarządzania personelem w celu stworzenia zespołu o wysokiej wydajności

Wskazówki dotyczące zarządzania personelem w celu stworzenia zespołu o wysokiej wydajności

Total
0
Shares

Dla niektórych firm znalezienie najlepszych ludzi z najlepszymi referencjami jest wszystkim, ale eksperci ds. zasobów ludzkich wiedzą, że zatrudnianie lepszych członków zespołu niekoniecznie musi oznaczać budowanie zespołu o wysokiej wydajności.
Aby “zespół marzeń” mógł ostatecznie skupić się na ciągłym doskonaleniu, firmy muszą zainwestować w strategię zarządzania zasobami ludzkimi, która uwzględnia następujące kluczowe elementy:

1. Dobrze zdefiniowane cele organizacyjne i pożądane wyniki.

W tym właśnie obszarze skuteczny nadzór odgrywa centralną rolę. Zdolny lider będzie jasno komunikował cele korporacyjne, które powinny logicznie być zgodne z celami zespołu i oczekiwanym wynikiem pracy każdego członka zespołu.
Każdy kierownik zespołu bierze na siebie odpowiedzialność za konsekwentne komunikowanie wizji i misji firmy, aby wszyscy byli na bieżąco i na właściwej drodze. Każdy członek zespołu zna rolę, jaką odgrywa, obowiązki i odpowiedzialność w zakresie osiągania celów.

2. Okresowe pomiary i ocena

Jeśli chodzi o wydajność oraz pomiar i ocenę wydajności, dostępna jest zaawansowana technologia śledzenia, która zapewnia, że nie ma żadnych szarych stref. Zespoły i poszczególni członkowie są przeszkoleni w zakresie mierników używanych do pomiaru wydajności. Obejmuje to nie tylko to, w jaki sposób każdy zespół przyczynia się do osiągnięcia celów firmy, ale również uwzględnia uzgodnione cele rozwoju osobistego.

3. Regularne i skuteczne informacje zwrotne

Otwarta i uczciwa komunikacja jest kluczem do zapobiegania konfliktom i ich rozwiązywania, które z pewnością mogą pojawić się nawet w najbardziej doświadczonych zespołach. Ego czasami staje na drodze do rozwiązania konfliktu, dlatego liderzy muszą inicjować komunikację, aby zapewnić bezstronne, obiektywne informacje zwrotne dla swoich członków zespołu i być w stanie zaakceptować w zamian informacje zwrotne .

Informacja zwrotna nie zawsze musi być negatywna, ponieważ jest to również narzędzie, które liderzy mogą wykorzystać do motywowania pracowników.

Dzięki regularnym, spójnym i uczciwym informacjom zwrotnym, wszyscy członkowie zespołu mają szansę zobaczyć, co dzieje się w ich zespole, jak radzą sobie w zespole i pojedynczo, a także w jakim miejscu zajmują, jeśli chodzi o osiąganie celów firmy. Pomaga im to w identyfikacji kluczowych obszarów sukcesu, jak również obszarów wymagających poprawy.
Informacje zwrotne mogą być przekazywane w formie tabel, wykresów, itp., umieszczane we wspólnym obszarze zespołu lub udostępniane za pośrednictwem poczty elektronicznej, sesji informacji zwrotnej (one-to-one), mechanizmów informacji zwrotnej werbalnej lub pisemnej oraz spotkań zespołu.
Ponadto dwukierunkowe mechanizmy informacji zwrotnej dają pracownikom poczucie upodmiotowienia. Pomaga im to nauczyć się, że mają wpływ na to, co się dzieje, że mają znaczenie i, co ważniejsze, że są odpowiedzialni nie tylko za siebie, ale także za resztę zespołu.

4. System nagród i wyróżnień za autentyczny wkład

Motywacja pracowników i kultywowanie liderów to długa droga. Prawdziwe osiągnięcia powinny być kompensowane w naturze, a nagrody i uznanie mogą przybierać tak wiele form. Wydajnością indywidualną i grupową można łatwo zarządzać poprzez śledzenie siły roboczej, dzięki czemu firmy mogą nagradzać swoich najlepszych graczy.
Zachęty, coroczne nagrody za osiągnięcia na imprezach, nagrody punktowe, karty “dziękujemy”, tablice rankingowe, innowacyjny system premiowy, rozszerzone świadczenia zdrowotne, przyznawanie punktów kredytowych i tym podobne działania zachęcające do osiągania wyników powyżej parytetu i do nieustannego dążenia do lepszego działania.

5. Możliwości kształcenia, szkolenia i rozwoju

Czasami ludzie odchodzą z pracy nie z powodu niskich zarobków, ale dlatego, że nie ma “prawdziwego wzrostu” w ich roli i obowiązkach. Aby ludzie mogli się rozwijać, muszą stanąć przed wyzwaniem, poszerzyć swoje horyzonty i nie czuć, że utknęli w rutynie, w stagnacji i po prostu istnieniu do swojej pracy.
Pracodawcy z wyboru zwykle podkreślają znaczenie szkoleń i rozwoju jako kluczowych ofert dla wykwalifikowanych kandydatów i zawsze je realizują. Inwestowanie w kształcenie i szkolenie ludzi jest zawsze korzystne dla obu stron. Osoby, które są na bieżąco informowane o najnowszych technikach i strategiach związanych z ich karierą zawodową i rolą zawodową, mogą wykorzystać swoją wiedzę i dzielić się tym, czego się nauczyli, aby stać na czele rozwoju i wdrażania bardziej wydajnych i skutecznych systemów z korzyścią dla całej firmy.

Tak więc, zatrudniaj najlepszych z najlepszych na samym początku.

Wskazówki dotyczące zarządzania personelem w celu stworzenia zespołu o wysokiej wydajności

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Może Ci się spodobać
Audio guide słuchawki

Kiedy warto wypożyczyć audio guide?

Zwiedzając europejskie muzea, jeszcze do niedawna polski turysta patrzył z zazdrością na wszelkie urządzenia ułatwiające zrozumienie zawartości oglądanej kolekcji. Podziwiał pacę przewodnika, który oprowadzając liczną grupę po cichutku mówił do…
Zobacz post