I co z tymi mieszkaniami? Marketing deweloperów w 5 krokach

I co z tymi mieszkaniami? Marketing deweloperów w 5 krokach

Total
0
Shares

Czy wiesz jak dotrzeć do swoich potencjalnych klientów? Jak przekonasz ich do tego, że Twoje nieruchomości, są godne polecenia i spełniają wszystkie ich warunki? Deweloperzy od jakiegoś czasu dwoją się i troją o to, jak pozyskać nabywców dla swoich nieruchomości. W końcu w dzisiejszych czasach wszystkie branże przenoszą biznes do internetu. Spotkania w trybie online, wirtualne spacery po mieszkaniach i sieć, która jest głównym kanałem informacyjnym, nie są już czymś nowym. To zjawisko na stałe zagościło wśród społeczeństwa, a marketing deweloperów stał się jednym z głównych narzędzi, jakie wykorzystuje się w sprzedaży mieszkań.

Marketing według deweloperów

Strona internetowa stanowi dzisiaj swego rodzaju wizytówkę dla każdego dewelopera. Dobrze zaprojektowana może pomóc w pozyskiwaniu coraz to nowych nabywców, ale też wzmocnić więzy ze stałymi klientami. Jeżeli działasz w branży deweloperskiej, dobrze byłoby mieć taką stronę, ale również pamiętać o tym, że marketing w branży deweloperskiej można podzielić na dwie płaszczyzny: marketing inwestycji oraz marketing marki osobistej. O co w nich chodzi?

Marketing inwestycji

Na tej płaszczyźnie dbasz o wizerunek tej konkretnej nieruchomości lub też osiedla, które promujesz. W branży deweloperskiej – inaczej niż, np. w branży spożywczej – etap sprzedaży mieszkań rozpoczyna się już na poziomie planowania przestrzennego. Kiedy projekt osiedla jest już gotowy i niebawem rozpocznie się jego budowa, już teraz można przystąpić do promowania i sprzedaży. Nabywcy biorą wtedy pod uwagę różne czynniki: lokalizację, metraż mieszkań, udogodnienia, cenę, czy też inne tego typu rzeczy i „zaklepują” dany lokal. Muszą jednak na niego nieco poczekać.

Zanim jednak zdecydują się na ten jeden konkretny lokal, musisz opowiedzieć im o danej nieruchomości. Zbudować historię, dzięki której wybiorą właśnie Twój lokal. Działania marketingowe w branży sprzedaży mieszkań wymagają ogromnej pracy. W końcu nikt nie będzie kupować mieszkania w ciemno. Właśnie dlatego musisz bardzo dobrze rozplanować działania promocyjne, a pomóc Ci w tym może 5 kroków. Jak osiągnąć skuteczny marketing deweloperów w inwestycjach:

  1. Poznaj potrzeby i motywacje swoich klientów.
  2. Pokaż przewagi konkurencyjne swoich inwestycji.
  3. Sporządź koncept strategiczny.
  4. Wykorzystaj archetyp marki.
  5. Wspomagaj się narzędziami (Google Ads, Social Media).

Marketing marki osobistej

Poza promowaniem nieruchomości w internecie za pomocą reklamy Google, czy też za pomocą strony www, ważne również jest budowanie wizerunku marki. Wizerunek buduje się właśnie za pomocą działań w mediach społecznościowych, które dotyczą Twojej działalności. Ludzie lepiej postrzegają sprzedawców, czy też inwestorów, kiedy widzą, że ich wizerunek jest utrzymany na dobrym poziomie. Nikt nie kupi mieszkania od inwestora, który sporadycznie weźmie udział w jakiejś debacie, czy też takiego, który nie prowadzi żadnych kanałów w mediach społecznościowych. Żyjemy w takich czasach, gdzie nieznajomość mediów i tego, jak należy się poruszać w przestrzeni medialnej, jest postrzegane, jako swego rodzaju ułomność, a jedną z głównych przyczyn, które decydują o rezygnacji z zakupu, jest niepewność względem dewelopera.

Co może mi pomóc w promocji nieruchomości?

Jeżeli chcesz stać się bardziej widoczny w sieci, warto, abyś wziął pod uwagę kilka naprawdę interesujących narzędzi. Marketing deweloperów byłby obecnie niczym, bez content marketingu, kampanii Facebook i Google, Social Mediów, SEO i pozycjonowania oraz PR i reklamy. Nie zrażaj się, jeżeli któreś z tych narzędzi nie jest Ci znane. Od tego są fachowcy, którym możesz powierzyć część zadań, korzystaj więc z takich możliwości, bo nigdy nic nie wiadomo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Może Ci się spodobać
Audio guide słuchawki

Kiedy warto wypożyczyć audio guide?

Zwiedzając europejskie muzea, jeszcze do niedawna polski turysta patrzył z zazdrością na wszelkie urządzenia ułatwiające zrozumienie zawartości oglądanej kolekcji. Podziwiał pacę przewodnika, który oprowadzając liczną grupę po cichutku mówił do…
Zobacz post