Budowanie świadomości marki w internecie

Budowanie świadomości marki w internecie

Total
0
Shares

Sukces takich marek jak Coca-Cola, RedBull czy Nike świadczy o tym, że budowanie świadomości marki w internecie ma ogromne znaczenie. To nie tylko docieranie do kluczowych klientów i szerokiej grupy konsumentów, ale również tworzenie pozytywnych skojarzeń opartych na emocjach, przeżyciach i wspomnieniach.

Budowanie świadomości marki w internecie nie jest łatwe. Wymaga zadbania o wiele szczegółów, począwszy od identyfikacji wizualnej, przez relacje z konsumentami, aż po współpracę z ambasadorami marki.

Stwórz spójny i zrozumiały przekaz

Punktem wyjścia każdej kampanii jest zrozumienie, że bez względu na to w jakiej branży działasz, na rynku panuje ogromna konkurencja, a wygrywają ci, którzy się wyróżniają. Wybicie się z gąszczu podobnych pod względem usług i asortymentu firm wymaga stworzenia spójnego z filozofią organizacji i zrozumiałego dla odbiorców przekazu, dzięki któremu klienci będą mogli przyswoić charakteryzujące produkt cechy i zrozumieć, że to właśnie tego produktu potrzebują. Trzeba więc pokazać swoją wyjątkowość i podkreślić cechy, których nie posiada konkurencja. Sprawdź więcej informacji – czym jest budowanie świadomości marki według Harbingers.

Utrzymuj kontakt z klientami

Żeby trafić do potencjalnych klientów i móc budować u nich świadomość marki, trzeba dać się zauważyć, a więc nie tylko pokazać się od strony wizualnej, ale być również obecnym w social mediach. Wybór odpowiedniego kanału społecznościowego powinien zależeć od charakteru biznesu i tego, co jego właściciel chce zakomunikować swoim klientom. Pamiętaj, że poza Facebookiem i Twitterem istnieją również inne media społecznościowe, które możesz wykorzystać. Do wybranego kanału dopasuj content, wykorzystaj user generated content i nawiązuj kontakt z użytkownikami. Odpowiadaj na maile, reaguj szybko i zdecydowanie, dzięki czemu firma będzie uznawana za odpowiedzialną, profesjonalną, zorientowaną na klienta i przyjazną.

Zadbaj o komunikację wewnętrzną

Na budowanie świadomości marki wpływa nie tylko to, co jest zlokalizowane na zewnątrz organizacji, ale również to, co dzieje się w jej wewnętrznych strukturach. Nie wystarczy więc ustalić spójny i potencjalnie skuteczny sposób działania, ale trzeba również przedstawić go pracownikom. To oni zwykle jako pierwsi stykają się z klientami i to ich zachowanie i postępowanie będzie miało ogromny wpływ na skuteczność podejmowanych działań brandingowych. Uwagę trzeba zwrócić więc w pierwszej kolejności na dobrą komunikację wewnętrzną, która przełoży się na sukces w budowaniu świadomości marki w internecie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Może Ci się spodobać
Audio guide słuchawki

Kiedy warto wypożyczyć audio guide?

Zwiedzając europejskie muzea, jeszcze do niedawna polski turysta patrzył z zazdrością na wszelkie urządzenia ułatwiające zrozumienie zawartości oglądanej kolekcji. Podziwiał pacę przewodnika, który oprowadzając liczną grupę po cichutku mówił do…
Zobacz post