Płatności online – jak obniżyć koszty i prowizję?

Płatności online – jak obniżyć koszty i prowizję?

Total
0
Shares

Trudno wyobrazić sobie dzisiaj swobodne funkcjonowanie bez szeroko pojętych zakupów w internecie. Na dobrą sprawę konsumenci mogą dosłownie wszystko załatwić bez wychodzenia z domu. Co więc naturalne, rynek płatności online systematycznie się powiększa, a przedsiębiorcy otrzymują coraz to nowe możliwości współpracy z operatorami. Sytuacja ta, z pozoru atrakcyjna, szybko wprawi nas w zakłopotanie i samoczynnie nasunie pytanie: który system płatności online wybrać…

Sklep internetowy bez możliwości płatności online nie ma racji bytu. Każdy konsument liczy na pełną wygodę oraz bezpiecznie i sprawnie przeprowadzoną transakcję. Nic wiec dziwnego, że przedsiębiorcy dokładają wszelkich starań, żeby podjąć współpracę z najlepszą firmą obsługującą tego typu płatności. Pamiętajmy, że znajdziemy ich dzisiaj bardzo dużo, a oferowane przez nie stawki oraz prowizje mogą diametralnie różnić się między sobą. Jak je obniżyć? Odpowiedź okazuje się nad wyraz prosta!

System płatności odpowiednio dopasowany do przedsiębiorcy

Poszukując firmy, z którą moglibyśmy współpracować, warto pamiętać, że oprócz samej oferty, równie istotna jest rozpoznawalność danej marki. Przekierowanie do nieznanej bramki płatności może się wydawać klientom podejrzane, szczególnie w obecnych czasach, w których nie brakuje nieuczciwych internetowych praktyk. Oczywiście, istnieje spora szansa, że firma rozpoczynająca swoją działalność w płatnościach online zaproponuje korzystniejsze warunki, jednakże w początkującym sklepie internetowym bezpieczniejszym wyborem jest jedno z popularniejszych rozwiązań.

Co więcej, zapytanie o ofertę należy wysłać w kilka miejsc. Przygotowywane są one indywidualnie, w oparciu o obrót sklepu internetowego. Przedsiębiorcy sprzedający w ciągu miesiąca niebagatelną ilość przedmiotów (o niemałej wartości), naturalnie otrzymają korzystniejsze warunki współpracy.

Możliwości sklepu internetowego

Jak zostało wspomniane, o tym, jaką ofertę otrzymamy, zadecyduje nasz miesięczny obrót. W przypadku zupełnie nowego sklepu są to oczywiście dane szacunkowe, które deklarujemy przy płatności online. Przyjmując, że obrót na przelewy online wyniesie około 30 tysięcy złotych, raczej nie powinniśmy się spodziewać, że prowizja obejmie mniej niż około 1,5%. Niektóre firmy doliczają dodatkową opłatę od każdej transakcji.

Im większą sklep ma renomę, tym korzystniejsze stawki będziemy w stanie wynegocjować. Przy wysokim miesięcznym obrocie (od 0,5 do 1 miliona) prowizja w najlepszych ofertach wynosi już poniżej 1%. Nie zapominajmy przy tym, żebyśmy otrzymali rozbudowane możliwości, jeśli chodzi o metody płatności. Bo choć dzisiaj są one standardem, warto zwrócić na to uwagę – płatności ratalne, BLIK, szybki przelew czy płatności kartą są dla sklepu nieodzowne.

System płatności online – najpopularniejsze wybory

Prowadzenie sklepów internetowych nie jest zadaniem łatwym. Przed przedsiębiorcą stoi wiele przeszkód do pokonania – zarówno natury technicznej, jak czysto marketingowej. Aby wybić się ponad konkurencję, należy więc postawić na profesjonalne i sprawdzone rozwiązania. Między innymi może to być uruchomienie aplikacji mobilnej, dodatkowe rabaty i promocje dla stałych klientów, ale także wybór renomowanego systemu płatności internetowej. Pozytywnie na nasz wizerunek wpłynie przekierowanie do bramki znanego operatora płatności.

Na szczególne wyróżnienie zasługują następujące marki: PayU, Przelewy24.pl (połączona w ostatnim czasie z niej mniej popularną DotPay.pl), Blue Media czy Tpay.pl. Płatności elektroniczne realizowane przez te firmy są bezpieczne i bezproblemowe, co wskazują również sami klienci. Ich obecność na pewno zachęci do skorzystania z naszej oferty.

Czy można negocjować prowizję za płatności online?

Na stronach internetowych operatorów płatności online znajdziemy cały szereg informacji odnośnie oferowanych przez nich udogodnień. Nie brakuje tam płatności mobilnych czy gwarancji płynności działania serwisu. Jednakże tym, co najmocniej interesuje przedsiębiorców chcących podjąć współpracę, są proponowane stawki i fakt, czy można je negocjować.

Otóż jak najbardziej! Pamiętajmy, że oferty są płynne i przygotowywane indywidualnie dla każdego sklepu internetowego. Potraktujmy więc otrzymane warunki jako punkt wyjścia do dalszej rozmowy. W praktyce często się zdarza, że finalna umowa jest daleko korzystniejsza niż początkowe propozycje (oczywiście wszystko w granicach rozsądku). Nic nie stoi również na przeszkodzie, by z czasem renegocjować stawki i prowizje – zwłaszcza gdy nasz sklep nieustannie się rozwija i sukcesywnie zwiększa miesięczne obroty.

Wyraźnie więc widać, że wybór płatności online może się okazać kluczowy dla naszego biznesu. Poświęćmy czas na znalezienie najkorzystniejszej oferty, co zaowocuje w przyszłości…

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Może Ci się spodobać