Podczas upałów każdy z nas ma ochotę na odrobinę ochłody. W okresie letnim znacznie chętniej sięgamy po zimne napoje i lodowe desery, a firmy produkujące lody zauważają dużo większe zainteresowanie swoimi produktami. Co możemy znaleźć na polskim rynku producentów lodów?
Zawartość strony
Zagraniczne firmy na polskim rynku lodów
To nie ulega żadnym wątpliwościom – Polacy są mistrzami jeśli chodzi o rynek lodowych deserów. Choć mogłoby się wydawać, że zagraniczna konkurencja zdominuje tę branżę nie tylko w całej Europie, ale również w Polsce. Tymczasem polskie firmy produkujące lody mają się doskonale, świetnie radząc sobie z rywalizacją przeciwko gigantycznym zagranicznym koncernom.
Najpoważniejszym konkurentem dla polskich przedsiębiorców w branży lodowej jest firma Unilever – holendersko-brytyjski molos, zajmujący się produkcją między innymi lodów marki Algida. Ten producent lodów i mrożonych deserów zdominował rynek niemal na całym świecie. Nie oznacza to jednak, że Polacy nie mają w tej kwestii nic do powiedzenia.
Mimo że za zagranicznymi firmami produkującymi lody stoją ogromne strategie marketingowe i jeszcze większe możliwości, nasi rodzimi przedsiębiorcy nie mają się czego obawiać. Bez problemu dajemy sobie radę z światową czołówką producentów lodów i na naszym rynku jedne z najlepiej sprzedających się deserów są produkty polskiej firmy produkującej lody z kilkudziesięcioletnią tradycją.
Polskie firmy produkujące lody na eksport
Polskie lody robią furorę nie tylko na naszym rodzimym rynku. Firmy produkujące lody w Polsce znane są doskonale także poza granicami naszego kraju: zarówno na terenie wszystkich krajów Unii Europejskiej, jak i w bardziej egzotycznych miejscach, takich jak Libia, Gambia czy Izrael. W wielu państwach, zwłaszcza tych, w których wysokie temperatury sprzyjają konsumpcji lodów dla ochłody, polskie produkty cieszą się niezwykle dużym zainteresowaniem i są doceniane przez lokalne społeczeństwo.
Dzięki rosnącej popularności polskich deserów, nasze rodzime firmy produkujące lody zwiększają swoje moce przerobowe również w innych krajach. Eksport lodów rośnie, a wraz z nim poszerza się sieć dystrybucji oraz hurtowni mieszczących się wewnątrz wielu innych państw Unii Europejskiej. Łącząc niezwykły smak polskich lodów z ogromną zaradnością na europejskim rynku, Polakom udało się osiągnąć miejsce w czołówce państw wspólnoty jeśli chodzi o ilość wyprodukowanych i sprzedanych lodów, przy jednoczesnym notowaniu dużych spadków w branży przez głównych biznesowych rywali naszych rodaków.
Lody dla ochłody
Wśród firm produkujących lody sezonowość ma ogromne znaczenie. O powodzeniu decydują przede wszystkim temperatury na zewnątrz i długość utrzymujących się upałów. To sprawia, że z każdym sezonem rynek stale się rozwija, bo ilość ciepłych dni w roku ciągle rośnie. W tej branży nie ma możliwości przegapienia początku sezonu na lody – firmy muszą robić co w ich mocy, by jak najlepiej wykorzystać ten krótki okres.