Jak wyprzedzić konkurencję na rynkach lokalnych - profesjonalne pozycjonowanie lokalne

Jak wyprzedzić konkurencję na rynkach lokalnych – profesjonalne pozycjonowanie lokalne

Total
0
Shares

Prowadzisz biznes lokalnie, ale jednocześnie pozyskujesz klientów online? Wiesz jaką siłę ma w dzisiejszych czasach internet i chciałbyś wyróżnić się na tle konkurencji w Twoim mieście, sprawić, by znalazło Cię więcej klientów w gąszczu konkurencji?

Odpowiedzią moze być pozycjonowanie lokalne, czyli takie które odnosi się do danego miasta lub obszaru (np. Warszawy, Gdańska lub Torunia). Lokalne pozycjonowanie stron internetowych może przynieść inwestorom bardzo duże korzyści. W ten sposób zyskuje się przewagę na rynkach lokalnych i oczywiście pośrednio dba się o większe zyski. Wyprzedzasz konkurencję i pozyskujesz większą grupę klientów, którzy sami wpisują interesujące ich słowa kluczowe związane z Twoją branżą.

Czym jest pozycjonowanie lokalne – przykłady?

Na przykład wpisują takie frazy:

  • prawnik Toruń
  • cukiernia z eklerami Gdańsk
  • dobry barber Warszawa opinie
  • mechanik samochody mercerdes Kraków

Żeby osiągnąc efekt oczywiście na samym początku trzeba się poważnie zabrać za profesjonalne pozycjonowanie lokalne. Teoretycznie można to robić samemu, ale ilość zasobów i wiedzy potzrebnej do pracy nad pozycjonowaniem oraz ciągłe zmiany w algorytmach sprawiają, że tak naparwdę opłaca się sięgnąć po sprawdzoną i godną zaufania agencję SEO.

Pozycjonowanie lokalne – jakie niesie za sobą zalety?

Nie da się ukryć, że pozycjonowanie lokalne stron WWW i biznesów lokalnych pozwala na dotarcie z ofertą ściśle do tych osób, do których chce dotrzeć właściciel strony internetowej. Nie obejdzie się bez wyznaczenia właściwej grupy docelowej. Warto porozmawiać o tym z przedstawicielami wybranej agencji SEO, tak aby każdy kolejny krok był starannie przemyślany i dopracowany do perfekcji. Przyjmuje się, że frazy lokalne są mniej konkurencyjne niż te ogólne, dlatego można osiągnąć zdecydowanie szybsze efekty pozycjonowania stron WWW. Dochodzą do tego niższe koszty optymalizacji oraz usług SEO, niż w przypadku pozycjonowania globalnego (choć są również wyjątki – takie miasta jak Warszawa, Wrocław, Poznań a nawet Toruń są bardzo konkurencyjne). Nie trzeba chyba wspominać o tym, że wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania przekładają się na wzrost wiarygodności firmy i poprawę jej wizerunku. Wspierają też bardziej rozbudowane kampoanie pozycjonerskie (np. na inne miasta lub cały kraj).

Jak zabrać się za pozycjonowanie lokalne? Przydatne wskazówki

Pozycjonowanie stron nie jest łatwym przedsięwzięciem, więc jeśli właściciele stron WWW nigdy wcześniej się za to nie zabierali, powinni bazować na wiedzy i umiejętnościach profesjonalistów. Pozycjonowanie lokalne przez agencję SEO będzie się opierać na kilku kluczowych czynnikach, a mianowicie:

  • optymalizacja treści oraz optymalizacja techniczna naszej strony wykonana przez doświadczoną osobę
  • na pozycjonowaniu wizytówki na mapach Google – najważniejszym krokiem jest uzupełnienie danych kontaktowych, a w szczególności numeru telefonu i danych firmy. Dodatkowo warto pomyśleć o dodaniu zdjęć firmy z oznaczeniem geograficznym i zastosowaniu danych strukturalnych. Ważnym aspektem jest też pozyskiwanie opinii od klientów i dbanie o regularne aktualizowanie profilu,
  • ustaleniu strategii dystrybucji treści, tak aby uzyskać wysokie (zadowalające) pozycje – np. publikowanie treści zgodnych z lokalizacją konkretnej firmy,
  • zwiększeniu widoczności na rynku lokalnym dzięki katalogom lokalnym – weryfikowanie informacji i wzmianek o naszej firmie
  • pozyskiwanie wartościowych linków z różnych miejsc (np. artykułów, katalogów branżowych, ogłoszeń i wielu innych)

Popularną strategią jest na początek pozycjonowanie wizytówki na mapach Google, tak aby potencjalni klienci w krótkim czasie zdobyli najpotrzebniejsze informacje o interesującym ich biznesie. Jednakże dobre efekty pojawią się dopiero wraz z równoczesnym pozycjonowaniem, ulepszaniem i optymalizacją naszej strony. Nie można przy tym zapomnieć o optymalizacji fraz kluczowych (dopasowanie detali do fraz kluczowych wpisanych przez internautów skutkuje łatwiejszym pozyskaniem nowych klientów). Dobrym wyborem jest również pozycjonowanie na konkretne miasto, a więc pozycjonowanie witryny internetowej na nazwę miasta, w którym działa firma (np. Warszawa, Wrocław, Toruń).

Pozycjonowanie lokalne – kilka słów podsumowania

Profesjonalne pozycjonowanie lokalne przez agencję SEO zwiększy widoczność strony internetowej i umożliwi pozyskanie nowych klientów. Tym samym zdobywa się dużą przewagę nad konkurencją i dba się o rozwój własnej działalności. Zlecenie takiego pozycjonowania agencji specjalizującej się w SEO (np. na pozycjonowanie w Toruniu) to przede wszystkim oszczędność czasu i dodatkowych nakładów, ale też stosunkowo szybkie efekty. Wystarczy, że fachowcy zabiorą się za pozycjonowanie wizytówki na mapach Google, ustalenie strategii dystrybucji treści oraz pozycjonowanie na Twoje miasto, a Ty jako właściciel strony WWW będziesz mógł liczyć na satysfakcjonujące pozycje w wynikach wyszukiwania.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Może Ci się spodobać