5-stopniowa lista kontrolna do wyboru właściwej platformy marketingowej dla Twojego biznesu

5-stopniowa lista kontrolna do wyboru właściwej platformy marketingowej dla Twojego biznesu

Total
0
Shares

Jest rok 2018, a Twój biznes musi być obecny w różnych kanałach internetowych, aby rozpowszechniać informacje i docierać do nowych potencjalnych konsumentów.

Jednak niezależnie od tego, czy korzystasz z poczty elektronicznej, ulotek, blogów czy mediów społecznościowych, integracja wszystkich tych różnych kanałów przy jednoczesnym zachowaniu harmonijnego komunikatu marki może być wyzwaniem.

To jest miejsce pokazujące, gdzie platformy marketingowe są przydatne, jak inwestycja w oprogramowanie do automatyzacji marketingu odgrywa kluczową rolę we wspieraniu rozwoju Twojej firmy i pomagając Ci w przyciąganiu większej liczby klientów i sprzedaży.

Oto pięciostopniowa lista kontrolna do wyboru odpowiedniej platformy marketingowej dla Twojej firmy.

1. Jakie są Twoje cele marketingowe?

Przede wszystkim chcesz zdefiniować swoje cele marketingowe. Najlepiej, aby utrzymać synergię w Twojej firmie, chcesz, aby Twoje cele marketingowe były zgodne z Twoimi celami biznesowymi.

Dlatego też, co oczywiste, zarówno cele biznesowe, jak i marketingowe muszą być jasno zdefiniowane.

Przeanalizuj, co chcesz osiągnąć poprzez swoją platformę.

Czy Twoja firma poszukuje możliwości zwiększenia świadomości marki? Czy jesteś bardziej skoncentrowana na zwiększaniu zaangażowania klientów na platformach społecznościowych? Być może obecnie koncentrujesz się na tworzeniu wyższej jakości leadów dla zespołu sprzedaży?

Niezależnie od tego, jak ambitne są Twoje cele i bez względu na to, czym one są, chcesz mieć pewność, że są one jasne i zaakceptowane przez wszystkich odpowiednich członków zespołu.

Mając je wyraźnie określone, można skonsultować się z nimi przy wyborze odpowiedniej platformy marketingowej dla Twojej firmy.

2. Jaki jest Twój budżet marketingowy?

Kiedy już znasz swoje cele, nadszedł czas, aby zwrócić uwagę na swój budżet – istotną część listy kontrolnej. Pomyśl o swojej platformie automatyki marketingowej jako inwestycji w taki sam sposób, w jaki rozważasz również swoje cyfrowe kampanie marketingowe.

Ważne jest, aby zespół dostrzegł znaczenie posiadania odpowiedniej platformy dla Twojej firmy i udowodnił to poprzez włączenie niezbędnych kosztów do budżetu marketingowego.

Tak długo, jak jest to odpowiednio realizowane, koszt zakupu platformy marketingowej zostanie zrównoważony satysfakcjonująco przez wyniki, które generuje na przychody.

3. Jakie platformy są na rynku?

Więc nie dajesz się zwieść ofertom rynkowym, tylko rozpoczynasz badania dopiero po tym, jak już wiesz, jakie są Twoje cele i Twój budżet. Jednak badania są częścią przyjemną!

Zacznij od rozmowy z innymi przyjaciółmi lub kontaktami w Twojej branży na temat platform automatyki marketingowej, których obecnie używają, oraz tego, co im się podoba, a co nie lubią w tym zakresie.

Podczas badań, stwórz listę osobiście polecanych platform. Następnie wykonaj kilka badań online w celu uzyskania dalszych opcji.

Podczas prowadzenia badań online, zawęzić listę. Idealnie, zawęzić go do około ośmiu różnych opcji w oparciu o opinie, funkcjonalność, ceny i obsługę klienta.

Gdy masz już osiem opcji, porównaj ich ofertę do potrzeb Twojej firmy. Jeśli masz szczęście, możesz znaleźć jedną platformę, która może zrobić to wszystko dla Ciebie.

Jednak zazwyczaj będziesz wybierać pomiędzy kilkoma opcjami. Nie denerwuj się, jest to typowa część procesu.

4. Jak zachowują się platformy w okresie próbnym?

Następnym krokiem jest ustalenie czterech najlepszych kandydatów i stworzenie projektu testowego dla każdego z nich. Następnie chcesz, aby Twój zespół marketingowy przeanalizował każdy z nich w okresie próbnym.

Przecież nie chcesz angażować się w platformę i migrować całą swoją zawartość, dopóki nie zostanie ona przetestowana. Poproś członków zespołu marketingowego o uważne monitorowanie platformy i sporządzanie szczegółowych notatek na temat ich doświadczeń.

Na przykład, chcesz wiedzieć, czy łatwo i wygodnie jest tworzyć kampanie w ramach platformy i czy oprogramowanie jest intuicyjne. Czy było to łatwe lub próbował interpretować dane i analizy, a testowana kampania zakończyła się sukcesem? Jak wyglądał layout? Użyteczność? Zespół wsparcia?

Upewnij się, że rozumieją, że muszą być tak uczciwi i dokładni w swoich opiniach, jak to tylko możliwe, jak Ty będziesz wykorzystywał ich opinie do podjęcia decyzji.

Najprawdopodobniej, jeśli wypróbowujesz kilka różnych platform, będą elementy, co do których Twój zespół się nie zgadza. Różne osoby będą preferować różne platformy i wspierać ich osobisty wybór.

Nie martw się, jeśli tak się stanie. W rzeczywistości jest duża szansa, że Twój zespół odniesie korzyści z wzajemnego odbijania od siebie za i przeciw, ostatecznie podejmując jednomyślną decyzję.

5. W jakie kanały mediów społecznościowych chcesz się zaangażować?

5-stopniowa lista kontrolna do wyboru właściwej platformy marketingowej dla Twojego biznesu
Rozpoczęcie i utrzymanie obecności w mediach społecznościowych wymaga dużo ciągłej pracy. W końcu niektóre kanały wymagają stworzenia wielu codziennych wpisów, aby odpowiednio zaangażować się w życie społeczne. (Inne mogą wymagać mniejszej aktywności.

Z tego powodu, musisz również upewnić się, ile czasu jesteś gotów poświęcić na media społecznościowe. Będzie to kolejny krok na drodze do skrócenia listy i podjęcia decyzji, która platforma jest odpowiednia dla Twojej kultury biznesowej i przepływu pracy.

Skupienie energii na jednym lub dwóch kanałach mediów społecznościowych może być bardziej dochodowe niż dzielenie uwagi wśród szerokiego wachlarza opcji mediów społecznościowych. Wykorzystuj tylko te kanały, które najlepiej pomogą Ci osiągnąć Twoje cele i odzwierciedlają wartości Twojej marki.

Po ustanowieniu tych kanałów, a następnie należy upewnić się, że zespół marketingowy jest zobowiązany do bycia aktywną i wrażliwą częścią tych społeczności.

W tym momencie jesteś gotów zaangażować się w platformę automatyzacji marketingu dla Twojej firmy. Pamiętaj, że wdrożenie, konfiguracja i szkolenia są tak samo ważne jak cechy i powinny być podstawowym elementem procesu selekcji.

Postępując zgodnie z pięciostopniową listą kontrolną, możesz być pewien, że wybierasz i korzystasz z odpowiedniego rozwiązania automatyzacji marketingu, aby wykonać pracę – i to nie tylko w przypadku jakiejś pracy, ale również w przypadku Twojej pracy!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Może Ci się spodobać
SEO copywriting – najważniejsze zasady

SEO copywriting – najważniejsze zasady

W najprostszym ujęciu, copywriting to pisanie różnego rodzaju tekstów w celach marketingowych: poczynając od najprostszego sloganu reklamowego, a kończąc na długich artykułach specjalistycznych. Na potrzeby marketingu wykonywanego w sieci wykorzystuje…
Zobacz post