Jak prowadzić konto na Instagramie – 9 porad

Jak prowadzić konto na Instagramie – 9 porad

Total
0
Shares

Instagram zaczął być w popularny w Polsce w 2012 roku i od tego czasu liczba konto tworzonych w tej aplikacji stale rośnie. Początkowo służył jedynie do udostępniania prywatnych zdjęć i komentowania zdjęć innych użytkowników. Z czasem Instagram stał się nośnikiem wartościowych treści. Jest miejscem spotkań i dyskusji nie tylko zwykłych użytkowników czy ludzi ze sfery mediów i kultury, ale także świata biznesu. Poznaj dziewięć sposobów na to, by prowadzić ciekawy i wartościowy profil na Instagramie.

Planuj posty i publikuj je regularnie

Kiedy zaplanujesz z wyprzedzeniem swoje publikacje na dwa, trzy tygodnie do przodu jesteś w stanie przygotować wartościową treść i zrobić najlepsze zdjęcia. Publikacje spontaniczne? Nie sprawdzą się, jeśli chcesz regularnie zwiększać swoje zasięgi i mieć stałe grono aktywnych obserwatorów. Mogą być dodatkiem do zaplanowanych wcześniej działań, ale nie licz na to, że zdjęcia dodawane bez sensu zbudują twoją pozycję.

Za planowaniem postów idzie regularność publikacji i ich wysoka jakość. To przyciąga kolejnych odbiorców a konto rośnie w siłę. Jeśli zaś z jakichś powodów nie będziesz mieć czasu na pracę nad postem, posiadanie w zanadrzu kilku zapisanych publikacji cię uratuje.

Warto też być na bieżąco z wszystkimi Instagramowymi nowościami. Jeśli nie masz czasu, aby to wszystko śledzić, możesz sprawdzać regularnie serwisy, które stricte zajmują się tematyką Instagrama i każda nowinka jest tam opisana. Jednym z takich serwisów jest Instabaza.pl prowadzona przez specjalistów social media, którzy w wolnym czasie dzielą się swoją wiedzą.

Dbaj o kompozycję wizualną

Kiedy publikujesz zdjęcia, staraj się by były spójne pod względem nasycenia barwą. Stosuj filtry utrzymane w jednej tonacji, zachowaj spójność kolorystyczną fotografii.

Jeśli na twoim koncie będzie pojawiać się tekst, korzystaj z jednego rodzaju tła, dopasuj do niego czcionkę – rozmiar, krój i kolor. Profil, który jest spójny wizualnie, budzi zaufanie i sprawia wrażenie profesjonalnego.

Publikuj wartościowe treści

Znajdź swoją niszę i zacznij tworzyć treści na temat, na którym się znasz. Możesz pisać o tym, czym zajmujesz się zawodowo, tworzyć krótkie recenzje przeczytanych książek albo posty związane z ulubioną dyscypliną sportową.

Zawsze znajdziesz odbiorców wartościowych treści, którzy będą chętnie zapisywać twoje posty i dzielić się nimi z innymi. Im ciekawsza treść, tym większa szansa, że zacznie żyć w społeczności Instagrama i przyciągnie nowych odbiorców.

Publikuj dobre jakościowo zdjęcia

Naucz się kadrowania zdjęć, obróbki w prostym programie graficznym. Ładne zdjęcia zyskują popularność i inni chcą je oglądać. Nie musisz od razu zapisywać się na kurs fotografii. Poszukaj filmów na YouTube. Przejrzyj też media społecznościowe producenta twojego smartfona. Jest prawie pewne, że chce pokazać klientom, jak robić ładne zdjęcia jego produktem.

Pokaż swoją codzienność.

Myślisz, że tylko starsze panie są ciekawskie i lubią plotkować? Nic bardziej mylnego! Ludzie, którzy obserwują cię w Internecie, chcą wiedzieć, jak wygląda twój dzień. Zaplanuj posty albo InstaStories, na których pokażesz coś wyjątkowego. Zwłaszcza jeśli prowadzisz profil firmowy lub profesjonalny, pokazanie się odbiorcom uwiarygadnia twój przekaz.

Angażuj społeczność na InstaStories

  • W Instagramie wbudowane są narzędzia, które pozwalają łatwo angażować swoich odbiorców. Wszystko po to, by poza obejrzeniem relacji, mieli okazję się wypowiedzieć.
  • Zadawaj pytania, twórz quizy i ankiety. Możesz też korzystać z funkcji twoja kolej, dzięki której twoja relacja ma szansę trafić do zupełnie nowych osób.
  • Urządzaj wyzwania.
  • Skup uwagę swojej społeczności na hasztagu, który sprowokuje ją do określonego działa. Jak zacząć? To bardzo proste. Wystarczy, że zapowiesz cykl postów publikowanych raz w tygodniu, określisz ich temat i zaprosisz innych do takich samych publikacji.
  • Temat i czas trwania akcji zależy od ciebie. Możesz organizować wyzwanie zachęcające do fotografowania własnych zwierzaków albo publikowania dwuzdaniowej recenzji ostatnio przeczytanej książki.

Dopasuj hasztagi

Każdy publikowany post musi być oznaczony. Jeśli użyjesz odpowiednio dobranych hasztagów, uda ci się zwiększyć zasięgi udostępnionego zdjęcia. Poza tym dopasujesz je do określonej kategorii.

W Internecie znajdziesz mnóstwo porad na temat tego, czy używać maksymalnej liczby hasztagów, czy skupić się na kilku. Najważniejsze jest przestrzeganie dwóch zasad. Po pierwsze używaj hasztagów w swoim języku. Po drugie nie wybieraj tych najbardziej popularnych. Twój post zginie wtedy w gąszczu innych publikacji i pozostanie niezauważony przez nowych odbiorców.

Angażuj się u innych

Instagram to nie tylko publikowanie dobrych treści i zdjęć. To także potężne narzędzie do komunikacji. Jeśli chcesz zbudować popularny profil, odpowiadaj na komentarze pod swoimi zdjęciami. Odwiedzaj profile swoich followersów i angażuj się w dyskusje. Bierz udział w wyzwaniach. Wykorzystuj każdą okazję do tego, by się pokazać.

Daj sobie czas

Odpowiedz sobie na jedno pytanie: Czy sam chciałbyś siebie obserwować? Jeśli odpowiedź brzmi tak, oznacza to, że wszystko robisz dobrze, tylko potrzebujesz więcej czasu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Może Ci się spodobać