Czy warto regularnie publikować na Instagramie?

Czy warto regularnie publikować na Instagramie?

Total
0
Shares

Instagram to bez wątpienia jedna z najszybciej rozwijających się aplikacji. Według statystyk, liczba użytkowników Instagrama w 2021 roku przekroczyła 1 miliard. Szacuje się, że połowa z nich, a więc 500 000 użytkowników, korzysta z Instagrama codziennie.

Co to znaczy regularnie publikować na Instagramie?

Jak należy interpretować pojęcie ,,regularności” w kontekście Instagrama? Dla jednych użytkowników może to oznaczać dodawanie treści każdego dnia, a dla innych objawia się to pod postacią udostępnienia jednego postu tygodniowo. Jeszcze inni użytkownicy dodają różne treści kilka razy dziennie. Jak znaleźć złoty środek?

Użytkownicy, którzy posiadają konta biznesowe na Instagramie mogą w łatwy i szybki sposób sprawdzić swoje statystki. Dlaczego jest to pomocne? O tym więcej za chwilę. Natomiast jeśli konto należy do tych indywidualnych, to należy przeanalizować swoich obserwujących. Trzeba zastanowić się do jakiej grupy wiekowej trafiają publikowane treści oraz czy to właśnie ta konkretna grupa stanowiła kluczową dla twórcy. Znając przedział wiekowy odbiorców – można, bazując na innych promowanych przez Instagram kontach – sprawdzić, jaka regularność w danym przypadku jest tą odpowiednią.

Jeśli nadal pojawiają się trudności z ustaleniem, jaka regularność będzie w porządku to w tym przypadku pomocne może okazać się InstaStories. Nie masz pewności, czy publikujesz odpowiednią ilość postów? Zapytaj o to swoich obserwujących. Możesz zadać pytanie i czekać na odpowiedzi, a równie dobrze i przede wszystkim szybciej jest zrobić ankietę. Wyniki mogą okazać się zaskakujące.

Jeśli nie wiesz w jakich godzinach i dniach publikować, to koniecznie sprawdź poradnik kiedy publikować posty na Instagramie!

Zobacz również:  Budowanie świadomości marki w internecie

Czy godzina w regularnym publikowaniu na Instagramie ma znaczenie?

Co ciekawe – regularność w aplikacji Instagram wiąże się także z konkretną godziną dodawania postów. Czy to dziwne? Absolutnie nie. Najlepiej zobrazować to oczywiście na przykładzie. Załóżmy, że twórca prowadzi Instagram mocno tematyczny – jego posty dotyczą zdrowego żywienia. W jakich godzinach taki użytkownik dodaje posty? Najczęściej po południu, czy też wczesnym wieczorem. Dlaczego?

Powodów jest kilka. Pierwszy to fakt, że większość jego odbiorców ma wtedy czas wolny – pracujący skończyli etat o 16, a uczniowie czy studenci są już po zajęciach. Drugi powód wrzucania postów w takich godzinach w przypadku kont ,,kulinarnych” to fakt, że wieczorem, czy po popołudniu ludzie bardzo często planują posiłki na dzień następny. W takim wypadku twórca może sprawić, że jego followersi będą wręcz czekać na zapowiedziany post, w którym znajdą np. przepis na zdrowe śniadanie. Mechanizm w tym przypadku jest bardzo prosty!

Czy warto regularnie publikować na Instagramie?

Wszystko zależy oczywiście od tego, jaki charakter ma Twoje konto. Jeśli prowadzisz Instagrama dla siebie i najbliższej grupy znajomych to regularność nie ma w tym przypadku większego znaczenia ani dla Ciebie, ani dla Twoich obserwujących.

Natomiast jeżeli Instagram stanowi dla Ciebie pewnego rodzaju narzędzie pracy, zarabiasz na tej platformie, czy też po prostu zależy Ci na jak największych zasięgach – wówczas regularność, o której mowa ma ogromne wręcz znaczenie.

Bazując na przykładzie podanym powyżej (twórca, który wrzuca treści kulinarne) – tak, rzeczywiście warto publikować posty regularnie. Takie działanie pozwala budować pewien rodzaj relacji z obserwującymi. Followersi czekają na posty, są ciekawi tego, co twórca pokaże dalej. I teraz również najłatwiej wytłumaczyć to na konkretnym przykładzie. Załóżmy, że nasz twórca kulinarny przestaje wrzucać nowe posty lub wrzuca je rzadko, nie zapowiada nowości, itp., czyli innymi słowy – zaniedbuje nieco swoje konto. Co się wtedy dzieje? Ludzie po prostu przestają go obserwować, a w zamian za to odnajdują innego użytkownika, który w sposób regularny przedstawia im nowe treści. Warto zaznaczyć, że utrata obserwujących bardzo często jest trwała. Użytkownicy niestety tracą zaufanie do twórcy, który już raz okazał się być nieregularny i zaniedbał swoich followers.

Zobacz również:  Jak mierzyć kampanie marketingowe offline

Regularne publikowanie a kupno lajków i obserwujących na Instagramie

Jeśli pragniesz, by Twój Instagram miał duże zasięgi to będzie Cię to na pewno kosztowało trochę pracy. Początki bywają szczególnie trudne, zwłaszcza, że Instagram – jak wiele analogicznych aplikacji – promuje szczególnie twórców, którzy mają szerokie grono obserwujących, a co za tym idzie – mnóstwo ,,lajków”.

Jeśli nie należysz do osób cierpliwych lub po prostu Twoje dotychczasowe działania nie przynoszą oczekiwanych korzyści to zawsze możesz zdecydować się na popularne w obecnych czasach, kupienie followers i lajków. Na Instagramie można odnaleźć wiele ofert, które oferują określoną liczbę obserwujących i lajków. Dla nowych twórców, którzy chcą zdynamizować swój Instagram to rozwiązanie jest często bardzo dobre, ponieważ – zgodnie z informacją powyżej – Instagram promuje takie konta. W takim wypadku, gdy pojawimy się u kilku osób ,,na głównej” i użytkownicy zobaczą, że tych obserwujących jest sporo to najczęściej sami wcisną opcję ,,obserwuj”. Z czasem zyskuje się więc obserwujących w sposób naturalny, a przecież o to właśnie chodzi!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Może Ci się spodobać