Samodzielne projektowanie logo

Samodzielne projektowanie logo

Total
0
Shares

Projektowanie logo w dzisiejszych czasach jeść dość proste. Można przygotować logo w darmowych programach, które znajdziemy w sieci, bądź w dowolnym programie graficznym. Jeśli więc zdecydowaliście się na samodzielne projektowanie logo dla swojej firmy musisz zapamiętać 5 bardzo ważnych zasad tworzenia logo.

  1. Im grafika będzie prostsza tym łatwiej będzie potencjalnemu klientowi czy kontrahentowi ją zapamiętać. Kiedy słyszysz Apple, Nike, Google – od razu widzisz przed oczami ich firmowe logo, prawda? Są one niesamowicie proste i każdy je zna! Firmy aktualnie na potęgę zmieniają swoje loga – na jeszcze czytelniejsze, prostsze.
  2. Pamiętaj również o odpowiednim doborze barw. Staraj się raczej unikać kolorów, które rażą w oczy, a jeśli decydujesz się na wielokolorowe logo zadbaj o to by kolory ze sobą współgrały.
  3. Czcionka, jeśli chcesz jej użyć w logo jest równie istotna. Pamiętaj, że nie może być ona zbyt mała bo ciężko będzie zrozumieć tekst – co jest wyjątkowo irytujące dla odbiorcy.
  4. Zrobić logo w 5 minut? Nie nie… Logo to bardzo ważny element firmy, usiądź więc, pomyśl – co chcesz przekazać za pomocą logo?
  5. Przejrzyj loga innych firm, może Cię zainspirują? Ale pamiętaj, że mogą być tylko i wyłącznie inspiracją! Kopiowanie prac innych marek jest karalne.

Czy logo ma naprawdę aż takie znaczenie?

Ma!

  1. Logo niejako buduje wizerunek firmy. To logo świadczy o was i waszej firmie.
  2. Logo ma naprawdę wielką moc. Przykładowo: Apple – kojarzy Ci się z luksusem i wysokim statusem społecznym, prawda?
  3. Dobrze zaprojektowane logo wprost mówi, czym zajmuje się Twoja firma. Pokazuje jakość i branżę, w której się obracasz.

Jeśli więc zdecydujesz się na samodzielne tworzenie logo podejdź do tego z dystansem, na spokojnie. Pamiętaj o tym, że ten mały, na pozór nieistotny „obrazek” może ułatwić Ci przejście drogi na sam szczyt – wiesz dobrze, że konkurencja w każdej branży jest ogromna. Odpowiednie logo sprawi, że przykuje uwagę potencjalnego klienta, klient zapamięta logo i obdarzy Cię zaufaniem.

Obecnie najpopularniejszą formą projektowania logo jest tak zwane projektowanie społecznościowe. Logo możesz zlecić np. na portalu zlapgrafika.pl. Na takim portalu zakładasz konkurs, w którym opicujesz, czego dokładnie potrzebujesz: w jakiej branży się obracasz, z czym chcesz żeby logo się kojarzyło, oraz jakim budżetem dysponujesz. Po założeniu konkursu setki grafików zamieszczają swoje projekty, a ostatecznie wybierasz ten jeden, najlepszy. Prawda, że proste?

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Może Ci się spodobać