Reklama natywna jako narzędzie budowania wizerunku i świadomości marki

Reklama natywna jako narzędzie budowania wizerunku i świadomości marki

Total
0
Shares

Native advertising to forma mniej inwazyjnej reklamy, która wtapia się w otoczenie treściowe lub graficzne. Reklamy natywne emitowane są poza środowiskiem marki np. na stronach wydawców jako artykuły. Użytkownik może nie zdawać sobie nawet sprawy, że ma z nią do czynienia. A jednak takie działania odnoszą zamierzony skutek i wiele firm poprzez tego rodzaju reklamę buduje swój wizerunek i tworzy świadomość marki wśród konsumentów.

Artykuł natywny a artykuł sponsorowany

Czytelnik artykułu natywnego obcuje z atrakcyjnym jakościowo materiałem, który dostarcza cennych informacji. Tekst wyczerpuje poruszany temat, a także odpowiada na wątpliwości i pytania czytelnika. W przypadku usunięcia treści reklamowej artykuł nie straciłby na atrakcyjności, a sam tekst pozostałby na takim samym merytorycznym poziomie. Artykuł sponsorowany pod wieloma względami wygląda podobnie jak reklama natywna, ale występują między nimi różnice łatwe do zauważenia przez fachowca.

Odbiorca, który ogląda grafikę lub czyta tekst, otrzymuje konkretną wartość w zamian za poświęcony czas i danie swojej uwagi. Styczność z wysokiej jakości treścią dostarcza informacji i nie jest tylko przekazem reklamowym. Wzmianki o charakterze promocyjnym to element dodatkowy, który pozwoli lepiej zrozumieć kontekst.

Reklama natywna jako narzędzie budowania wizerunku i świadomości marki

Native advertising a content marketingiem

Reklamy o charakterze natywnym mylnie utożsamia się z content marketingiem. Warto podkreślić, że dla specjalistów od strategii i reklamy marki są to odrębne pojęcia. Reklama natywna powstaje w ramach strategii content marketingowej, a na nią z kolei składają się wszystkie działania podejmowane przez markę, które mają zbliżać do założonego celu.

Ludzie od reklamy stają na głowie, aby przyciągnąć uwagę klienta. Jednak rynek przesycony różnymi chwytami marketingowymi odrzuca i odbiorcy mają tego dość. Z coraz większą niechęcią podchodzą do nachalnej reklamy na swoich ekranach. Wyskakujące banery niekiedy zupełnie uniemożliwiają przejrzenie treści. Czekanie, aż reklama wyświetli się do końca, po prostu irytuje. Banery utrudniają pracę, rozrywkę i komunikowanie się w sieci. W końcu stosuje się blokowanie wszystkich reklam, a to realna strata dla nadawców i użytkowników. Ci ostatni wolą jednak zupełnie zrezygnować z korzystania ze stron przesyconych treściami od reklamodawców, niż marnować czas na banery.

W jakich branżach warto inwestować w nienachalne reklamy?

Na portalu MarketingLink.pl w artykule poświęconym stosowaniu w praktyce reklamy natywnej, znajduje się o wiele więcej szczegółów, dotyczących tego zagadnienia. Przede wszystkim dowiemy się, w jakich branżach stosuje się np. artykuły natywne, lokowanie produktu, rekomendowane treści oraz inne formy reklamy natywnej. Autorzy jako tego rodzaju reklamę definiują linki sponsorowane w Google Ads i posty sponsorowane w social media. Oczywiście reklama natywna nie ogranicza się do marketingu w sieci i jest obecna w prasie, radiu i telewizji, a nawet w książkach. W serialach i filmach na wielkim ekranie znajdziemy mnóstwo takich przykładów!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Może Ci się spodobać