Jak działa remarketing na Facebooku i jak go skutecznie wykorzystać?

Jak działa remarketing na Facebooku i jak go skutecznie wykorzystać?

Total
0
Shares

Facebook stał się kolejnym miejscem, w którym z powodzeniem można reklamować swoją działalność. Jednym ze sposobów na promocję swoich produktów lub usług jest remarketing właśnie na Facebooku. Czym jest i na czym polega? Jak funkcjonuje w specyfice Facebooka? I jak z niego korzystać, by osiągnąć dzięki niemu satysfakcjonujące nas rezultaty promocji?

Czym jest remarketing?

Remarketing polega na powtórzeniu przekazu marketingowemu dla użytkownika Internetu, który odwiedził konkretną stronę internetową. Opiera się to na tym, że po wejściu na daną witrynę w przeglądarce internetowej każdego odwiedzającego pojawiają się związane z nią pliki cookies. Po opuszczeniu danej strony internetowej przekaz marketingowy z nią związany wyświetla się w postaci reklamy na innych witrynach, zachęcając użytkownika do powrotu i dokonaniu zakupu. Remarketing ma na celu skuteczne dotarcie do klientów, a co za tym idzie – zwiększenie sprzedaży.

Jakie są rodzaje remarketingu?

Wyróżnia się dwa rodzaje remarketingu. Pierwszy z nich to remarketing statyczny, w ramach którego przekaz reklamowy ma jedną wersję, bez względu na to, jakie miejsce na stronie internetowej odwiedził użytkownik. Drugi rodzaj remarketingu to remarketing dynamiczny, którego założeniem jest wyświetlenie w ramach reklamy użytkownikowi dokładnie tych produktów, które zobaczył on na witrynie i zapewnienie możliwości bezpośredniego odesłania go do nich.

Jak działa remarketing na Facebooku?

Remarketing na Facebooku także może przyjąć dwie formy – albo w sposób manualny decydujemy się na reklamę konkretnego produktu, albo pozwalamy, by to algorytmy Facebooka zdecydowały dynamicznie, jakie produkty konkretnym użytkownikom wyświetlać.

Jak ustawić remarketing na Facebooku?

Za remarketing na Facebooku odpowiada tzw. piksel konwersji – aby rozpocząć promocję swojej działalności na zasadach remarketingu na tym portalu społecznościowym należy w Menadżerze reklam na Facebooku utworzyć i skonfigurować piksel. Piksel należy także zainstalować na swojej stronie internetowej. Można tego wykonać na przykład poprzez dodanie fragmentu kodu do nagłówka kodu swojej witryny. Po konfiguracji piksela na Facebooku i zainstalowaniu go na stronie internetowej, Facebook rozpocznie zbieranie informacji o odwiedzających witrynę. Zajmującemu się remarketingiem pozostaje przejść do tworzenia reklam na Facebooku oraz stworzyć grupy niestandardowych odbiorców na Facebooku, a więc listy osób, które uprzednio znalazły się na stronie internetowej.

Jak skutecznie wykorzystać remarketing na Facebooku?

Dobrze opracowana promocja oparta o remarketing na Facebooku powinna być przede wszystkim spersonalizowana – właśnie w bezpośredniej, dopasowanej formie reklamy należy bowiem upatrywać skuteczności remarketingu. Warto zastanowić się, jaki sposób reklamy najbardziej przybliży odwiedzającego stronę internetową do stania się jej klientem.

W przypadku odwiedzających, którzy pojawili się na stronie internetowej, ale nie dokonali żadnych konkretnych działań, skuteczne może być wykorzystanie w ramach remarketinug na Facebooku krótkich filmików o marce i firmie w celu zapoznania potencjalnego klienta z jej ofertą i zbudowania świadomości marki albo skorzystanie z tzw. reklamy karuzelowej, która przedstawi najbardziej popularne produkty z oferty na przykład sklepu internetowego. Z kolei w przypadku użytkownika, który już pojawił się na stronie internetowej, obejrzał konkretne produkty, a już w szczególności – umieścił jakieś produkty w koszyku, ale ostatecznie nie dokonał zakupu, najbardziej skuteczne może być wykorzystanie reklamy karuzelowej właśnie z produktami, które klienta zainteresowały i które niemal zakupił. Nie należy poprzestawać jedynie na kierowaniu przekazu marketingowego na Facebooku jedynie w kierunku „niedoszłych” klientów – warto kontynuować promocję wśród osób, które już dokonały zakupu na danej witrynie internetowej. Tutaj korzystna może być ponownie reklama karuzelowa lub inne tego typu, które przedstawią produkty podobne do zakupionych lub uzupełniające dany zakup – np. jeśli klient zakupił w sklepie internetowym wózek dziecięcy, warto później „podpowiedzieć” mu w reklamie na Facebooku, że w tym samym miejscu zakupić może inne produkty, które przygotują go na przyjście na świat dziecka.

Dzięki wykorzystaniu portalu społecznościowego, na którym potencjalni klienci spędzają wiele czasu, możemy naprawdę bardzo skutecznie reklamować swoje produkty i usługi, zwiększając sprzedaż.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Może Ci się spodobać