Polskie firmy coraz chętniej wdrażają system CRM

Polskie firmy coraz chętniej wdrażają system CRM

Total
0
Shares

System CRM, który potocznie jest nazywany CMR-em, to najlepsza technologia do zarządzania relacjami z klientem. Służy ona przede wszystkim do zdobywania i utrzymywania kontaktów, optymalizacji działań sprzedażowych i analityki. Posiadanie CRM’a przekłada się bezpośrednio na rozwój biznesu, a sam system wspiera generowanie zysku.

CRM, czyli Customer Relationship Management – co to jest?

W systemie CRM główną rolę odgrywają Klienci. Służy on bowiem przede wszystkim do zarządzania relacjami ze wszystkimi klientami – zarówno obecnymi, przeszłymi, jak i potencjalnymi. Jest to jednak bardzo okrojona definicja, która niezbyt dokładnie wyjaśnia istotę całego systemu. Obecnie CRM-y to systemy, które integrują coraz większą ilość najróżniejszych procesów biznesowych. Dzieje się tak dlatego, że wszystkie informacje są w jednym programie, który działa w chmurze. Łączy on w sobie automatyzację marketingu, wsparcie działów sprzedaży i obsługi klienta, zarządzanie zespołem, a do tego przygotowywanie rzetelnych raportów analitycznych. Wdrożenia systemu CRM to same korzyści, które realnie przekładają się na rozwój biznesu.

Systemy CRM – jakie problemy są w stanie rozwiązać?

Program CRM to rewelacyjny system ułatwiający utrzymanie porządku w kontaktach z klientami, ale nie tylko. To także znaczne ułatwienie w relacjach z dostawcami, użytkownikami usług, jak i partnerami biznesowymi. Wdrożenie systemu CRM pozwala na skrupulatną archiwizację dokumentów, a także zaawansowaną analizę wszelkich danych. Dzięki temu zawsze będziesz wiedzieć, co się dzieje w Twojej firmie. Oprogramowanie CRM czuwa również nad historią kontaktu niezależnie od tego, na jakim etapie znajduje się proces sprzedaży.

Systemy CRM pozwalają na rejestrację każdego kontaktu z klientem przez wszystkie dostępne kanały. Ponadto, przy pomocy systemów CRM możesz monitorować pracę zespołu oraz śledzić wyniki sprzedażowe. Oprogramowanie dla firm pozwala na dokładne doglądanie oraz monitoring historii relacji z klientami. To znaczne ułatwienie, na przykład w sytuacji, kiedy to inny doradca rozmawiał z klientem za pierwszym razem.

W czym może pomóc system CRM?

Systemy klasy CRM wykorzystywane są zarówno w małych, jak i w dużych przedsiębiorstwach. Oprogramowanie biznesowe znacznie ułatwia pracę w firmie, przez którą codziennie przewija się wielu klientów. Co ciekawe, decydując się na system CRM, nie trzeba od razu korzystać ze wszystkich jego udogodnień, a korzystać tylko z tych modułów, które w danym momencie są najważniejsze. System CRM użyjesz do:

  • zwiększania liczby leadów, usprawnienia działań w dziale sprzedaży – każda firma ma jeden najważniejszy cel – sprzedaż oraz zysk. Systemy CRM czuwają nad statystykami, sprawnie wdrażają potrzebne rozwiązania, które pozwalają na polepszenie zysków poprzez trafienie do większej liczby klientów.
  • wsparcia obsługi klienta – obsługa klienta jest ściśle związana ze sprzedażą. Klienci doceniają odpowiednie traktowanie, przez co chętnie wracają do danej firmy. Utrzymanie pozytywnych relacji sprawi, że Twój zysk wzrośnie.
  • lepszej klasyfikacji klientów oraz oszczędności czasu – dodawanie nowych klientów do bazy dawno nie było tak łatwe i szybkie. Systemy te również z łatwością określają, którzy klienci przynoszą najlepszy zysk.

Skąd wiedzieć, czy oprogramowanie CRM jest dla Ciebie?

Automatyzacja marketingu, dzięki CRM, to strzał w dziesiątkę, niezależnie od tego, jak duża jest firma. Warto skorzystać z tego rozwiązania, nawet tylko po to, by utrzymywać bazę Klientów i kontaktów. Wśród wielu dostępnych rozwiązań dla biznesu, to właśnie oprogramowanie ASARI CRM jest tym, które wyróżnia się na tle konkurencji. Jeśli chcesz wiedzieć więcej o systemach CRM, koniecznie zajrzyj na stronę asaricrm.com.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Może Ci się spodobać