Projekt graficzny – definicja pojęcia mogła by się wydawać bardzo prosta i nieskomplikowana, a jednak…
Zacznijmy jednak od początku:
Kiedy otwieracie sklep, własną firmę, kiedy chcecie na rynek wypuścić swój produkt, potrzebujecie logo (projekt graficzny jest w tym momencie konieczny).
Od razu odpowiadając na pytanie z tematu artykułu: Projekt graficzny/ projekt logo możemy zrobić samodzielnie, jednak tego typu zadanie lepiej jest zlecić specjalistom, grafikom, którzy wiedzą “co z czym się je”.
Trzeba sobie zdać sprawę z tego, że znak firmowy, logo, projekt graficzny (zwał, jak zwał) jest niesamowicie istotną kwestią.
Dlaczego logo jest tak istotne?
Wyobraźcie sobie logo Apple? Widzicie od razu nadgryzione jabłko – prawda? Znak prosty ale bardzo chwytliwy, zapada w pamięci a co najważniejsze – budzi zaufanie i kojarzy się z wysokimi standardami.
Wiecie już co mamy na myśli?
Wchodząc na rynek musicie przebić się przez naprawdę sporą konkurencję – dobre logo to już połowa sukcesu – zostaniecie bowiem zauważeni przez klienta – a co za tym idzie – szybko możecie wybić się na rynku i stać się “znaną marką”.
Musimy zwrócić uwagę nie tylko na logo!
Projekt graficzny niemal każdego szczegółu w firmie warto zlecić grafikowi.
Logo to jedna sprawa, jednak jest jeszcze wiele innych elementów, na które trzeba zwrócić uwagę – ulotki, broszurki, reklama, strona internetowa… – nie warto rzucać się na przysłowiową głęboką wodę i decydować się na samodzielne projektowanie wszystkich tych elementów – które muszą być spójne a przede wszystkim chwytliwe i muszą wyglądać profesjonalnie.
Uściślijmy sobie jeszcze jedną sprawę na koniec artykułu. Ustalmy co NIE JEST projektem graficznym – by mieć pewność, z czym udajemy się do grafika i za co przyjdzie nam zapłacić.
1. Kiedy przychodzisz do grafika z gotowym projektem, wydrukowanym na kartce papieru, twierdząc, że to ma być plakat bądź wizytówka Twojej firmy – pamiętaj, że to nie jest projekt graficzny…
2. Podobnie jak w pierwszym punkcie – wydruk projektu graficznego (ulotka, plakat, broszurka, wizytówka) – nie jest projektem graficznym, jeśli nie posiadasz plików z projektem. Nie ma możliwości powielenia materiałów bez ich cyfrowej wersji – trzeba ją bowiem stworzyć na nowo, trzeba odtworzyć projekt – za co trzeba dodatkowo zapłacić.
3. Rysunki poglądowe czy inspiracje – oczywiście graficy cenią sobie to, że ktoś przychodzi do nich już z jakimś zarysem, pomysłem na swoją ulotkę, logo itp. Trzeba sobie jednak zdawać sprawę z tego, że jeśli pomysł na ulotkę, logo itp. zaczerpnęliście z internetu i będziecie wymagać od grafika tylko drobnych zmian… – nie będzie takiej możliwości – ponieważ takie działania są niezgodne z prawem.